메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yang Liang (Chung-Ang University) Jaecheol Moon (Chung-Ang University)
저널정보
중앙대학교 영상콘텐츠융합연구소 TECHART: Journal of Arts and Imaging Science TECHART: Journal of Arts and Imaging Science Vol.6 No.4
발행연도
2019.11
수록면
28 - 37 (10page)
DOI
10.15323/techart.2019.11.6.4.28

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Since 2012, the influence of network animation drama in China"s network audiovisual field has become increasingly evident, such as the third season of the network animation drama One Hundred Thousand Bad Jokes on the iQIYI site, for which the volume of single-set clicks exceeded 400 million, and from which two animated films have been released. In addition, animations such as Fights Break Firmament, HuaJiangHu, The Legend of Qin, and others in 2019 have once again attracted the interest of the audience. The cultural phenomenon in which network animation drama continues to prosper is worthy of an in-depth study of its characteristics. Through research, it is found that the audience of Chinese network animation drama are mainly adults, narrative features have anti-intellectual tendencies, aesthetic styles are exaggerated, communication channels are interactive, and profitability is mainly based on advertising revenue.

목차

Abstract
1. Introduction
2. Characteristics of Chinese Network Animation Drama
3. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-688-000125828