메뉴 건너뛰기
Library Notice
Institutional Access
If you certify, you can access the articles for free.
Check out your institutions.
ex)Hankuk University, Nuri Motors
Log in Register Help KOR
Subject

Reviewing Educational Methodology in the Domain of Animation at the Smart Media Era
Recommendations
Search
Questions

논문 기본 정보

Type
Academic journal
Author
Sehyung Park (Korea National University of Arts)
Journal
Smart Image Content Research Center TECHART: Journal of Arts and Imaging Science Vol.2 No.4
Published
2015.11
Pages
32 - 37 (6page)
DOI
10.15323/techart.2015.11.2.4.32

Usage

cover
📌
Topic
이 연구는 스마트 미디어 시대의 애니메이션 교육 방법론을 재조명하는 것을 목표로 하며, 애니메이션 학교의 교육 기능이 디지털 교육의 특성과 학생들이 '디지털 원주율'이라는 지위를 갖게 되면서 어떻게 변화하고 있는지를 분석합니다.
📖
Background
연구의 목적은 애니메이션이 커다란 예술적, 멀티미디어 속성으로 자리잡으면서 애니메이션 교육이 어떻게 변화해야 하는지를 탐구하는 것입니다.
🔬
Method
연구는 애니메이션 교육 시스템의 현재 상황을 분석하고, 국내외 다양한 교육기관과의 협력 사례를 통해 새로운 교육 방안을 제시하는 방법으로 진행됩니다.
🏆
Result
결과적으로 애니메이션 교육 시스템이 현재의 미디어 환경에 적합하게 설계되고, 관련 기관의 정책적 지원이 필요하다는 결론에 도달했습니다.
Reviewing Educational Methodology in the Domain of Animation at the Smart Media Era
Ask AI
Recommendations
Search
Questions

Abstract· Keywords

Report Errors
The role of Animation schools lost their way of educational function due to the digital nature of education and the status of students as “digital native” in a trans-genre era that combines rapid changes in the arts, technology and media. In other words, the emerging status of animation as a total artistic and multimedia property does not mesh well with the typical skills involved in animation training something like a cutting edge. Due to the emergence of new media so fast, medium are being transformed into interactive media founded on algorithms that can be manipulated by even an elementary school students. Thus, the attitude is growing that. In this world, there seems to be an atmosphere that the animation field itself is in culturally and industrially stagnant situation. However, half of all movies are still animated cartoon film and major growth area for new animator is motion graphic images of smart media we used to. As the new roles of animation increases a revamping of the role of schools of animation and educational systems for young animators is seriously needed.

AI Summary

Topic

이 연구는 스마트 미디어 시대의 애니메이션 교육 방법론을 재조명하는 것을 목표로 하며, 애니메이션 학교의 교육 기능이 디지털 교육의 특성과 학생들이 '디지털 원주율'이라는 지위를 갖게 되면서 어떻게 변화하고 있는지를 분석합니다.

Background

연구의 목적은 애니메이션이 커다란 예술적, 멀티미디어 속성으로 자리잡으면서 애니메이션 교육이 어떻게 변화해야 하는지를 탐구하는 것입니다.

Method

연구는 애니메이션 교육 시스템의 현재 상황을 분석하고, 국내외 다양한 교육기관과의 협력 사례를 통해 새로운 교육 방안을 제시하는 방법으로 진행됩니다.

Result

결과적으로 애니메이션 교육 시스템이 현재의 미디어 환경에 적합하게 설계되고, 관련 기관의 정책적 지원이 필요하다는 결론에 도달했습니다.

주요내용

Contents

Abstract
1. Introduction
2. A Brief Sketch of Comics and Animation as a School Subject
3. Educational Methods in the domain Animation in the Smart Media Era
4. New Possibilities and Dilemmas in an Age of Smart Media
5. Conclusion
References

References (0)

Add References

Recommendations

It is an article recommended by DBpia according to the article similarity. Check out the related articles!

Related Authors

Frequently Viewed Together

Recently viewed articles

Comments(0)

0

Write first comments.

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-688-002106475