메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유민애 (서울대학교)
저널정보
한국어학회 한국어학 한국어학 제79권
발행연도
2018.5
수록면
117 - 144 (28page)
DOI
10.20405/kl.2018.05.79.117

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, the Korean textbooks used in the education field were selected randomly and the textbooks were analyzed from the viewpoint of pronunciation education. In other words, this study is based on the analysis of the phonological rules used in the language in the textbook, apart from the method of presenting the frequency list of the existing phonological rules, that is, examining the phonological rules functioning as a content expression tool, and the phonological rules proposed in this paper. Furthermore, we propose to modify the presentation order of phonological rules proposed in previous studies based on the frequency of phonological rules.

목차

Abstract
1. 문제 제기
2. 선행 연구
3. 연구 방법
4. 분석 및 결과
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-701-002014041