메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이호 (중앙대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.19 Number.4
발행연도
2019.12
수록면
796 - 816 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The current study aims to identify Coh-Metrix indices that significantly predict writing proficiency and well discriminate misfit learners from infit and overfit learners. 85 undergraduate and graduate students took an on-line essay test. Two expert raters scored their essays in terms of three analytic areas such as content, organization, and language use. The researcher conducted FACETS analysis whose purpose is to form sub-groups in regard to proficiency level and fit information. Then, the researcher ran Coh-Metrix program to investigate semantic, syntactic, and linguistic features of the students’ essays. The result showed that sentence length, argument overlap, and syntax similarity in adjacent sentences meaningfully discriminated proficient group from less proficient one. In addition, essays written by misfit learners showed lower value of Flesch Reading Ease than essays by counterparts. This study ended with the implication that further studies in L2 writing assessment need to explore learner dimension.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 결과 및 논의
5. 결론
References

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-705-000242611