메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Soojin Ahn (Incheon National University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제92집
발행연도
2020.3
수록면
209 - 232 (24page)
DOI
10.21296/jls.2020.3.92.209

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Although many previous studies have examined how differences in writing proficiency are related to certain linguistic features, much more research is needed to provide a coherent understanding and more reliable predictors of L2 writing proficiency. In this vein, this study tried to fill this gap by identifying linguistic features to represent different proficiency levels of Korean EFL learners" writing by using the computational tool Coh-Metrix. The results showed that higher-level texts contain more varied words, adverbial phrases, and less overlapped and frequent words. The analysis also revealed that lower-level texts demonstrated less lexical diversity and more frequent, concrete, meaningful, and polysemous words while displaying less complex connectives and more coreferential cohesion. As a result, in line with previous studies, this study has important implications for providing reliable evidence that these linguistic features can be used to predict L2 writing quality.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Results
5. Discussion and Conclusion
References

참고문헌 (24)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-700-000605424