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이용수
ABSTRACT
1. INTRODUCTION
2. LITERATURE REVIEW
3. RESEARCH METHOD
4. RESULTS
5. CONCLUSION
REFERENCES
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Consumers’ Ad Responses towards Marketing Motives and Ad Appeals in Hotels’ Green Advertising
Culinary Science & Hospitality Research
2017 .09
Impact of Market Characteristics and Environments on Consumer Attitudes in the U.S. and Korea
상품학연구
2021 .08
The Effect of Ad Model Fit on Consumer Attitudes: Focusing on Korean and Chinese Consumers
한국경영학회 융합학술대회
2021 .08
Measuring the Effect of a Brand Communication Strategy through Consumer-Generated Content: A Case Study of Telecommunication Services
ASIA MARKETING JOURNAL
2025 .04
모바일 리치미디어 광고가 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향 : 충동구매성향의 조절효과
인터넷전자상거래연구
2015 .12
가상광고와 간접광고에 대한 비교 연구: 광고속성과 광고효과를 중심으로
지식경영연구
2015 .01
언제 여성의 아름다움은 소비자 설득에 효과적인가?: 모델 유형의 조절효과를 중심으로
마케팅논집
2021 .01
The Effects of Chinese Consumers’ Self-Construal and Advertising Type on Brand Attitude
Asian Journal of Business Environment
2018 .07
The effect of attitudes towards social media advertising and brand equity model on young consumer`s purchasing intention
대한지리학회 학술대회논문집
2016 .06
Mobile Advertising Acceptance and Strategy : The Moderating Role of Advertising Involvement
인터넷전자상거래연구
2015 .04
스마트 미디어를 활용한 광고에서의 관계망에 관한 연구
글로컬 창의 문화연구
2015 .06
호텔기업의 인스타그램 광고인게이지먼트가 광고 태도 및 구매의도에 미치는 영향
호텔리조트연구
2024 .06
먹는샘물 광고소구유형에 따른 감정반응이 광고태도와 구매의도에 미치는 영향
서비스경영학회지
2016 .11
호텔이용 고객의 경험가치가 태도, 신뢰 및 장기지향성에 미치는 영향
Culinary Science & Hospitality Research
2021 .01
Advertising and Market Structure in the US Mutual Fund Industry
International Economic Journal
2020 .01
트랜스젠더 광고에 대한 MZ세대 소비자 평가: 국가(중국 vs. 한국)와 성별 비교를 중심으로
Journal of China Studies
2022 .09
Designing effective advertising by matching advertising contents and language with tourists’ travel motivation
관광연구저널
2018 .10
Cross-cultural comparisons of popular YouTube ads: A content analysis of YouTube video ads in the U.S. and South Korea
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구)
2022 .03
소비자의 스마트폰 광고 이용동기 연구 : 대학생을 중심으로
광고PR실학연구
2015 .01
Advertising Distinctiveness and Consumer Memory in Competitive Ad Environments
ASIA MARKETING JOURNAL
2015 .07
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