메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이연진 (부산대학교) 한정원 (부산대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 논문집 한국실내디자인학회 논문집 제29권 제2호(통권 제139호)
발행연도
2020.4
수록면
64 - 72 (9page)
DOI
10.14774/JKIID.2020.29.2.064

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In recent years, with the change of learning methods, the theory of informal learning has risen. The study of informal learning spaces has also become a topic of concern to scholars in various fields. This article mainly studies whether the internal space of Chinese university libraries as a representative informal learning space has regularity. Through literature review, comparative analysis and case studies, the development status and trends of informal learning and library space planning are discussed. Based on the theoretical investigation, a new library space composition benchmark based on the informal learning space theory is proposed. Through the space syntax, floor plans of 33 target Chinese university libraries were analyzed to determine the changes in the informal learning space of Chinese libraries. By analyzing the data, it can be seen that with the development of time, there are differences and correlations in the connectivity, total depth, integration, and choice of informal learning spaces in Chinese university libraries. This type of change is specifically explained in the conclusion section of the article.

목차

Abstract
1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구방법
4. 중국 대학도서관 비형식 학습공간의 변화 경향 분석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-619-000581881