메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
유현주 (홍익대학교) 장석훈 (홍익대학교)
저널정보
한국실내디자인학회 한국실내디자인학회 학술대회논문집 한국실내디자인학회 2022년도 추계학술발표대회 논문집
발행연도
2022.11
수록면
313 - 318 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Due to the increase in non-face-to-face activities and the rapid spread of the digital media environment in the context of COVID-19, the demand and interest in ‘Media literacy’ is increasing. In particular, media literacy for young people, also called digital natives, demands a stronger role from education sites and other media education spaces. In this flow, the library has traditionally played a role as a space closely related to literacy. Starting with "books", containing existing text contents, the current library space embraces various media, and collecting, preserving, and providing knowledge information. And it has continuously developed into a place where local community members can share information and practice lifelong learning. In recent rapid changes in the digital environment, it is required to play an active role. Although the existing library has been recognized as a space for learning for a long time, it is not easy to change in providing a new space to users, and the research on youth space in public libraries is insufficient. Therefore, in this study, the elements for reinforcing media literacy in public libraries in the age of multi-media and information overload are derived through prior research, and the spatial characteristics are explored by finding the connection point with the youth community space. Through this, we will look into how public libraries can serve as a space for future local information and culture centers.

목차

Abstract
1. 서론
2. 미디어 리터러시에 관한 이론적 고찰
3. 공공도서관에 대한 이론적 고찰
4. 청소년 커뮤니티 공간에 대한 이론적 고찰
5. 사례 분석
6. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-619-000156519