메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
백지선 (Inha University) 안강현 (Inha University) 신태진 (Inha University) 이상권 (Inha University) 한두희 (Hyundai Motors) 진재민 (Hyundai Motors) 정인수 (Hyundai Motors)
저널정보
한국소음진동공학회 한국소음진동공학회논문집 한국소음진동공학회논문집 제30권 제3호(통권 254호)
발행연도
2020.6
수록면
294 - 302 (9page)
DOI
10.5050/KSNVE.2020.30.3.294

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Rumbling noise generated in a car interior is a phenomenon that occurs when vibration and noise generated by the engine are transmitted to the vehicle interior. Resonance may occur in the main parts of the transmission path during the transmission of the vibration and noise, causing the rumbling noise to increase. A transmission path analysis technique has been used to identify the transmission path that causes the rumbling noise. This method measures the contact force of the mount that connects the vehicle body and the engine, based on which it analyses the transmission path. However, to measure the contact force, the engine must be separated from the vehicle body. To compensate for this shortcoming, this study proposes a method called blocked force transfer path analysis, which does not require the separation of the engine and vehicle body. The proposed method is applied to the identification of the transmission path responsible for the rumbling noise generated in a small passenger car.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 전달경로해석 방법
3. 차량의 적용실험
4. 결론
References

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0