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이용수
Abstract
Introduction
Conceptual Framework
Review of Literature and Hypotheses Development
Method
Results
Conclusion and Implications
Limitations and Suggestions for Future Research
References
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Attitude and Purchase Intent for Luxury Fashion Goods : Cultural Differences between Americans and Chinese
International Journal of Costume and Fashion
2015 .06
20-30대 중국 소비자의 명품 선호도 및 재구매의도에 관한 연구
한국생활과학회지
2021 .02
Consumer Perceptions on Luxury Multi-brand Platforms : An Exploratory Approach to Korean Fashion E-commerce
International Journal of Costume and Fashion
2022 .06
밀레니얼 세대의 나르시시즘과 물질주의가 럭셔리 제품의 보상적 소비에 미치는 영향 -자기통제감의 조절효과를 중심으로-
패션 비즈니스
2021 .09
A Study on Chinese Female Consumers’ Purchase of Second-Hand Fashion Luxury
International Journal of Costume and Fashion
2019 .12
How the Luxury Fashion Brands Adjust to Deal with the COVID-19
International Journal of Costume and Fashion
2020 .12
패션 플랫폼의 네트워크 효과 활성화를 위한 소비자 기술수용 및 준비요인 분석
복식
2022 .10
Powerful Leadership : An Analysis of Gendered Response to Fashion
International Journal of Costume and Fashion
2019 .12
럭셔리 패션 브랜드의 지속가능 매크로 트렌드 분석
패션 비즈니스
2022 .02
중국 밀레니얼 세대 여성 오피스룩 디자인 개발
복식
2021 .08
서비스 접점에서 럭셔리 브랜드와 고객과의 상호작용에 관한 탐색적 연구
패션 비즈니스
2022 .11
SNS 데이터마이닝을 통한 럭셔리 패션 브랜드 아우라의 확장 연구
복식
2019 .12
Time Series Analysis of Income Distribution Effect on Consumption
Journal of The Korean Data Analysis Society
2016 .01
Analyzing South Korea Consumers’ Perceptions towards Luxury Fashion Products
한국생활과학회 학술대회논문집
2017 .06
패션 명품 브랜드에 대한 소비자 태도 형성과정과 마케팅 커뮤니케이션 매체 활용
복식
2018 .09
The Symbolic Meaning of Conspicuousness of Fashion Consumption in Ritual Image Communication on Instagram
International Journal of Costume and Fashion
2024 .06
밀레니얼 세대의 소비가치에 따른 패션잡화 구매행동
한국생활과학회 학술대회논문집
2023 .05
고부가가치 패션제품 개발을 위한 명품브랜드 테일러드 재킷 디자인 분석
복식
2016 .08
밀레니얼 세대의 신혼부부와 주거트렌드 - IoT 스마트홈 시스템을 중심으로 -
한국주거학회 학술대회논문집
2020 .11
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