메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제26권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
175 - 197 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The appropriate use of hedges in scientific fields indicates that the writer/speaker is aware of the conventions of academic writing. Korean EFL learners have been known to experience difficulties in correctly using hedging devices due to the L1 conventions of writing. Studies on their use of hedges, however, have relied mostly on a single genre or discipline. This study compared uses of hedges between Korean EFL learners (KS) and English speakers (ES) in two academic fields, English Education and Biology, to reveal how the KS group employs English hedges differently from the ES in dissertation writing. Adopting Salager-Meyer’s (1994) taxonomy, we analyzed the discussion sections of 80 doctoral dissertations, 40 by KS and 40 by ES, in two fields, showing that the KS group used hedges noticeably less than the ES, especially, in Biology. These findings imply that Korean EFL learners should fully understand the positive functions of hedges in academic writing as well as the importance of distinctive writing conventions in different disciplines. No over-generalization of conservative perception of hedging devices to the fields of science should be encouraged.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (51)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0