메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정숙현 (부경대학교)
저널정보
담화·인지언어학회 담화와인지 담화와인지 제25권 제3호
발행연도
2018.8
수록면
101 - 128 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the overall frequency in which Korean EFL advanced learners (L2) employ metadiscourse compared to English native speakers (L1). The study utilized Hyland and Tse’s (2004) categorization of interactional metadiscourse as an operational model. It highly focused on the internal relation between metadiscourse and discourse. As the use of hedges and boosters derives from a writer’s attitude on the proposition, the study examined 20 Ph.D. dissertations in English and analyzed the way in which L1 and L2 writers used hedges and boosters. The quantitative analysis suggested that both L1 and L2 writers used more hedges than boosters. Korean students employed especially more hedges than English native speakers did, which makes assertion sound less strong. The qualitative analysis indicated that L1 and L2 writers exhibited the preference for different vocabulary choices. It demonstrated that Korean EFL students were not proficient in using various verbs. They considerably used the verb ‘show’ nearly 40% of the total usage of verbs, not adopting stative verbs frequently.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 방법
4. 연구 결과 및 논의
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (38)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0