메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
연세대학교 언어정보연구원 (구 연세대학교 언어정보개발원) 언어사실과 관점 언어사실과 관점 제49권
발행연도
2020.1
수록면
47 - 75 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper addresseswhat kinds of insights the cross-population (child L1-adult L2) and within-population (two adultL2 groups) comparison can bring to us.The language property that it focuses on is the Incompleteness Effect, which refers to the compatibility of partial completion interpretations of accomplishmentswhich typically entail full event completion. This phenomenon is attested inKorean but not inEnglish.Given such a divergence between the two, realizing the compatibility of partial completion interpretations of accomplishments in Korean can be a challenging task to both Korean children and adult English-speaking learners of Korean and realizing the incompatibility of partial completion interpretations of accomplishments in English to adult Korean-speaking learners of English. This paper examined how adult L2 and child L1 acquirers would face this task. This study found that both child L1 and adult L2 acquirers (adult native English speakers) exhibited the same patterns, which seems to suggest that both are guided by the same learning principles, the Subset Principle. However, the within-population comparison data (adult Korean and English speakers), coupled with the aforementioned cross-population comparison data, revealed that all in all, the adult L2 datawere uniformly accounted for by the L1 transfer.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0