메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Park, Chong-Won (Pukyong National University)
저널정보
동북아시아문화학회 동북아시아문화학회 국제학술대회 발표자료집 동북아시아문화학회 2020년 제40차 춘계연합국제학술대회
발행연도
2020.7
수록면
246 - 251 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The effect of ethnicity in the learning of foreign languages, although indirect (Ellis 1995), has frequently been thought to be one of the most important factors in the field of second language acquisition research. However, few studies have addressed the role of ethnicity exclusively. This study was conducted to see how different ethnic groups (i.e. Non-East-Asians vs. East Asians) differ in their achievement scores in listening comprehension and grammar after being exposed to three or four months of formal instruction. The analysis of two-way ANOVA indicates that non-East Asian students (N=226) are higher achievers than their East-Asian counterparts(N=581), regardless of the task differences (listening comprehension and grammar). When ethnicity was combined, level one was the highest, and the level four the lowest. However, there was no interactive effect between ethnicity and level. Suggestions are provided for future study.

목차

1. Overall analysis of data
2. The results of statistical analysis for grammar tests
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-910-001090465