지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
Abstract
Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Research Methodology - The program
Ⅲ. Analysis
Ⅳ. Results and Discussion
References
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
The Role of L1 in Reading Different Levels of L2 texts
새한영어영문학
2015 .05
중학교 영어 교과서 읽기자료 구성 분석: 2009 개정 교육과정을 중심으로
언어학
2015 .01
The impact of language-learning environments on Korean learners’ English vowel production
말소리와 음성과학
2017 .06
학문 목적 한국어 교재의 읽기 텍스트 연구 -다양성 및 난이도를 중심으로-
이중언어학
2018 .01
한국어 전공 학습자를 위한 읽기 교수 방안 ‒ 파리디드로대학교 ‘시사강독’ 수업의 예 ‒
건지인문학
2019 .01
Phonics and Mr. Bean: Strategies for Raising Phonetic Awareness in Young Japanese Learners Using Mr. Bean Movies
영상영어교육(STEM Journal)
2017 .01
텍스트 유형에 따른 초등학생의 영어 단어 식별력 비교
Studies in English Education
2020 .01
영어 학습자의 읽기 행동 분석을 위한 눈동자 운동 추적 장치 활용 방법 모색
영어학
2017 .03
Communication Strategy Use and Proficiency Level of ESL Learners
Journal of Asia TEFL
2017 .01
텍스트에 대한 내용 및 구조 친숙도가 EFL 학습자의 텍스트 처리과정에 미치는 영향
영어영문학연구
2019 .01
초등 영어 학습에서 실제 자료와 제작 자료의 효과 고찰
초등영어교육
2016 .01
Learning English via Cross-Cutting Observations: With Tag Questions and Movies
영상영어교육(STEM Journal)
2019 .01
Effects of Text Modification and Text Complexity of a Literary Text on Reading Comprehension in Korean EFL Context
Studies in English Education
2015 .01
A Meta-Analysis Study on Oral Feedback Effect between ESL and EFL Contexts
영어영문학
2020 .02
The Use of English Present Perfect by Malaysian Chinese ESL Learners
Journal of Asia TEFL
2022 .03
Identifying Reading Strategies to Teach Literal, Reorganisation and Inferential Comprehension Questions to ESL Students
Journal of Asia TEFL
2016 .01
한국어 읽기 텍스트 선정을 위한 텍스트 복잡성의 개념과 요인
언어와 문화
2020 .01
Space and Time: Do they Matter to ESL Teachers?
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Use and Misuse of the English “the”: A Case of Hong Kong Cantonese ESL Learners
Journal of Asia TEFL
2019 .01
Facebook: An Online Environment for Learning English for ESL Students
Journal of Asia TEFL
2021 .01
0