메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조민규 (경북대학교)
저널정보
한국아동학회 아동학회지 아동학회지 제41권 제4호
발행연도
2020.8
수록면
47 - 59 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Objectives: The relationship between mindset, grit, and self-directed learning ability of children is examined by attachment type.
Methods: A survey was conducted on 815 elementary school students in grades 5-6 belonging to the Gyeonsangbuk-do office of education. The analysis method used latent mean and multi-group analyses.
Results: Results revealed significant differences between mindset, grit, and self-directed learning ability according to childhood attachment type. Further, there was a significant difference in the path from growth mindset to grit and intrinsic motivation according to childhood attachment type.
Conclusion: Through research was found that childhood attachment is an important factor in improving children"s mindset, grit, and self-directed learning ability.

목차

Introduction
Methods
Results
Results
References
주제어 및 참고문헌

참고문헌 (56)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0