메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지은 (명지대학교)
저널정보
한국미술이론학회 미술이론과 현장 미술이론과 현장 제6권
발행연도
2008.1
수록면
147 - 163 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The 1960s is a decade that is marked by new concepts of art making and art appreciation. Starting from Fluxus, the new art in the 1960s such as Happenings and performance art pursued the process of art making as an integral part of artistic experience. The traditional concept of art works that only appeal to vision soon became a site of contentious experiments and innovations in which the experience of seeing is accompanied by other sensual encounters of sound, smell, touch, and taste. These attempts can be seen as a revolutionary move to restore the sense of corporeality to the act of seeing that has been disembodied by the way in which western art has built the unifying, homeogenous field of vision. This paper delves into the works of Fluxus artists - Daniel Spoerri, Ben Vautier, Alison Knowles, Ay-O, and Takako Saito - who were central figures in taking art into the new age of post-ocularcentrism. Exploring the sense of smell, touch, and taste, these artists led the viewer to participate in their art making with the incorporated vision.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0