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한국호텔외식경영학회 학술발표논문집
2015 .06
심리적 소유감에 따른 메시지 프레이밍 효과: 온라인 서비스에서의 사용자 정보보안 행동을 중심으로
지식경영연구
2018 .01
Sharing #Depression in Twitter? : A Content Analysis of Tweets and User Interactions in South Korea and the U.S.
Asian Communication Research
2016 .06
Exploring Information Warfare Strategies during the Russia–Ukraine War on Twitter
The Korean Journal of Defense Analysis
2023 .03
Assessing Brand Communication Strategies on Social Media : A Comparative Analysis of Global Brands’ Twitter Usage in the U.S. and South Korea
Asian Communication Research
2016 .06
Does Big Data Matter?: Predicting Stock Returns using Online Stock Message Boards
시장경제연구
2019 .01
네트워크 특성 및 정보품질이 소셜미디어 이용자의 여행정보 공유에 미치는 영향 : 정보원의 신뢰(Source Credibility)를 중심으로
호텔관광연구
2016 .05
Design Matters in Web Credibility Assessment: Interactive Design as a Social Validation Tool for Online Health Information Seekers
Asian Communication Research
2022 .12
Social Media and Influenza Emergency: Content Analysis of Tweets during the 2015 MERS Outbreak in Korea
헬스커뮤니케이션연구
2019 .01
Evidence of Success Factors of Twitter : Effects of the Information Quality of Tweets and Reputation and Intentions of Tweet Providers
인터넷전자상거래연구
2016 .10
외식기업의 온라인 마케팅을 통한 외식메뉴 구매형태 및 신규브랜드 인식에 관한 연구 : 바이럴마케팅을 중심으로
Culinary Science & Hospitality Research
2017 .12
블록체인 기반 자기주권 신원의 법적 문제
법학논총
2024 .06
SNS 메시지가 점포에 대한 태도와 재방문의도에 미치는 영향
서비스경영학회지
2015 .12
소비자 의사결정과정에서 메시지 방향성의 조절적 효과: 수산 가공식품을 중심으로
유통경영학회지
2015 .02
Presentation Desire of Online Identity in Social Network Services : Focusing on Travel Perspective
인터넷전자상거래연구
2016 .04
Trust in User-Generated Information on Social Media during Crises: An Elaboration Likelihood Perspective
Asia pacific journal of information systems
2016 .01
제품 속성별 온라인 구전의 방향성이 중국 소비자의 구매의도에 미치는 영향
인터넷전자상거래연구
2016 .06
Roles of Power State and Message Types on Restaurant Store Brand Attitude
유통과학연구
2017 .01
A Message Regarding the Special Issue
Journal of Asian Sociology
2019 .12
Information Avoidance Experience in the Context of Information Seeking
Culinary Science & Hospitality Research
2022 .04
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