메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장종원 (동명대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제5호(통권 제107호)
발행연도
2020.10
수록면
1,366 - 1,380 (15page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.10.32.5.1366

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In today"s era of the Fourth Industrial Revolution, the purpose is to explore what categories of traditional Chinese education philosophy can be applied in the educational field. We hope that the study of the categorical theory of traditional Chinese educational philosophy will provide a clue to overcoming the chaos of the categorical theory of educational philosophy that we are currently experiencing. The category of ancient educational philosophy in China is single. But the majority are paired. Ancient educators in China studied educational laws and put particular emphasis on dialectical relations between categories when they set up a theoretical system with this, combining educational experience. Inspired by the philosophy of "History," they critically synthesized the educational categories presented in the history, and clarified the value of dialectical features and methodologies by making the category system more complete and systematic. The category of ancient education philosophy in China not only has the characteristic of combining body theory, ethics, cognition and discipline, but also has acquired the capacity and power of educational thought and continued to come up with new things in knowledge and knowledge, thus accumulating the experience of development to this day.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 시사점
Ⅳ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (30)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0