지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
이용수
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
Contrasting Views of English-Medium Instruction by Korean Professors and Students: Towards a Negotiated Language Policy
Journal of Asia TEFL
2021 .12
Exploring Korean University Students’ Challenges and Responses in Online English-Medium Instruction
현대영어영문학
2024 .05
한국인 교수자의 영어매개강의에 대한 국내 대학생과 외국인 유학생의 인식과 선호도 연구
영어영문학연구
2016 .01
Corrective Feedback and Engineering Students’ Perceptions of Interdisciplinary Study Through English-Medium Instruction
Foreign Languages Education
2020 .01
Roles of Teacher Feedback in Promoting Effective English-Medium Instruction of a Business Subject
Journal of Asia TEFL
2020 .01
A Case Study Approach : Examples of Successful English-mediated Instruction
응용언어학
2018 .12
English-Medium Instruction in Higher Education: Lessons from China
Journal of Asia TEFL
2019 .01
영어 매개 강의와 공용어로서의 영어에 대한 한·중 인식 비교
언어학 연구
2022 .07
Chinese International Graduate Students’ Perceptions of English as a Medium of Instruction (EMI) Courses at a Korean University
Journal of Asia TEFL
2021 .10
English as a Medium of Instruction: A Case Study at a Gifted High School in Vietnam
Journal of Asia TEFL
2018 .01
비원어민 영어 화자 교수진의 영어매개강의에 대한 경험과 인식: 포커스 그룹 연구
응용언어학
2024 .06
관광영어 수업에 대한 학생들의 인식과 수업 만족도
언어과학
2015 .01
Modeling Students’ Satisfaction with English-Medium Instruction: A Comparison of CB-SEM vs. PLS-SEM Approaches
언어과학
2021 .08
영어 전용 수업에서 영어 전용의 의미: 학습자들의 관점들로 본 교실 내 영어 사용 현황
언어과학
2021 .01
Bifurcated Language Policy and Practice: English Only Policies vs. De Facto Translingual Practices in English-Medium Instruction Classrooms at a Korean University
영어학
2022 .01
플립러닝 기반 이러닝 중국어교육에 대한 대학생 인식 분석 - 수업 만족도 및 영향요인을 중심으로
외국학연구
2021 .12
대학 교양영어 강좌로서 온라인 교육의 방향 탐색: 영화를 활용한 비대면 영어 수업을 기반으로
영상영어교육(STEM Journal)
2021 .01
Examining the Effectiveness and Challenges of an EMI Global Program in South Korea: A Case Study
영어영문학연구
2023 .06
플립 러닝이 문학작품을 이용한 영어교육에 미치는 효과
영미문학교육
2017 .01
온라인 강의와 오프라인 강의의 만족도 및 효과 비교 - 일본문화예술콘텐츠 강의 사례를 중심으로 -
일본문화학보
2021 .02
0