메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김재덕 (건설기계부품연구원)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제29권 제1호
발행연도
2021.1
수록면
21 - 26 (6page)
DOI
10.7467/KSAE.2021.29.1.021

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In recent years, greenhouse gas reduction and fuel economy regulation have been strengthened in order to address global warming. In the automotive and construction equipment industry, various technology, such as weight reduction of the vehicle body, increased engine efficiency and transmission efficiency, are being researched. However, it is difficult to achieve a dramatic increase in the fuel economy without an innovative change of the conventional system because constant technology development has brought it close to its limitation. Moreover, the technology for fuel economy increase at low temperature is undergoing active research due to the recent demanding trend in low temperature fuel efficiency. This paper studies the correlation between the ATF and HF oil temperature and the fuel economy of the forklift through a performance evaluating the ‘base’ 4-ton forklift equipped with a fast warm-up system. As a result, the warming up speed of the ATF and HF oil improved by 69 % and 53 %, respectively, and the fuel consumption rate improved by 7.21 %.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험장치 및 시험방법
3. 시험 결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (7)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0