메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Irma Eugenia García López (Universidad Autónoma del Estado de México) Jo, Young-Hyun (Universidad de Estudios Extranjeros de Busan)
저널정보
부산외국어대학교 중남미지역원 이베로아메리카 이베로아메리카 제22권 제2호
발행연도
2020.12
수록면
123 - 151 (29page)
DOI
10.19058/iberoamerica.2020.12.22.2.123

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper shows a theoretical-reflective analysis on the importance of vocational training and value education to transition into models that are inclusive in cultural diversity, typical of the globalized and hyperconnected environment of modern societies. Interculturality is contextualized as a key element in linking teaching-learning processes with the uniqueness and problems associated with cultural ethnocentrism and alterity. In this sense, the work is part of a thematic review that contributes to the understanding, inclusion and recognition of cultural, racial and ethnic diversity in the different formal spaces of learning. As summary, value education and transversality are the basis for building educational interculturality in future generations.

목차

Abstract
Ⅰ. Introducción
Ⅱ. Contexto educativo globalizado y emergente
Ⅲ. Aprendizaje intercultural
Ⅳ. La importancia de la práctica docente para la educación en valores
Ⅴ. Estrategias para la educación en valores en contextos interculturales
Ⅵ. Reflexiones finales
Bibliografía
Resumen

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-030-001407103