메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이소민 (충북대학교) 박희본 (충북대학교)
저널정보
새한영어영문학회 새한영어영문학 새한영어영문학 제63권 제1호
발행연도
2021.2
수록면
29 - 52 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines George Bernard Shaw’s Pygmalion and Willy Russell’s Educating Rita in the context of feminism in British society in the early and late twentieth-century, focusing on how both playwrights revise the Pygmalion myth and reinterpret the Greek creation narrative. Shaw and Russell reflect the social and political changes in women’s status and empowerment in twentieth-century Britain. They break the silence of Galatea and give convincing voices to Eliza and Rita, the Galatea figures. While the improvement of women’s status and the subversion of the creator’s power are addressed in both adaptations, these rewritings also confirm the existence of a patriarchal society that continues to restrain the rights of women. In conclusion, the dramatic adaptations of the Pygmalion myth by Shaw and Russell are significant in that they reflect and represent changes in gender equality while indicating pre-existing suppression of women in British society.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 창조와 재창조: 피그말리온 신화의 현대적 재해석
Ⅲ. 변신 이야기: 여권과 여성 피조물
Ⅳ. 주체적 여성으로의 변화와 한계
Ⅴ. 결론
인용문헌

참고문헌 (26)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-840-001583606