메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Im, Kyungbin (Cheju Halla University)
저널정보
미래영어영문학회 영어영문학 영어영문학 제26권 제1호
발행연도
2021.2
수록면
335 - 359 (25page)
DOI
10.46449/MJELL.2021.02.26.1.335

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the effects of E-learning conducted under unavoidable Covid-19 circumstances and the satisfaction of students in class and their achievement, and to establish and suggest future countermeasures in relation to the results. For this study, 89 university students were participated. Two tests and a survey were designed for data collection. The two test results were compared to analyze students’ TOEIC achievement. The survey results were also analyzed to find out the participants’ opinion on the learning experience using E-learning method for TOEIC study. The results showed that students improved their TOEIC achievement in the second test which is statistically meaningful. The survey results showed many aspects of their learning experience. Although there were no negative opinions, there were more positive opinions on E-learning. In addition, some inconvenient points related to E-learning have been found, and improvement measures should be devised in the future.

목차

Ⅰ. Introduction
Ⅱ. Theoretical Background
Ⅲ. Research Methods
Ⅳ. Results
Ⅴ. Conclusion
References
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-740-001548560