메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Young Ah Cho (Gwangju University) Jee Hyun Ma (Chonnam National University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제59호
발행연도
2021.4
수록면
351 - 373 (23page)
DOI
10.17002/sil..59.202104.351

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the latent factors surrounding motivation and self-regulation in an online English language class, focusing specifically on Korean college students. Three-hundred and forty-two freshmen from diverse majors participated in this study, which utilized a background questionnaire, the Online English Learning Motivation (OELM) scale, and the Online Self-Regulated English Learning (OSEL) scale. Exploratory factor analysis was employed and confirmed a strong validity and reliability for both scales. The findings also revealed that underlying factors from the OELM include expectations for learning English, intrinsic/extrinsic motivation towards English learning, cultural interests in English-speaking countries, and grade-relevant motivation. Latent factors from the OSEL contain goal setting and learning strategy use, learning environment and learning styles, help seeking, and time management. Based on the results, this study offers insights and suggestions to improve online English pedagogy.

목차

1. Introduction
2. Literature review
3. Methods
4. Results and discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0