메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김현우 (서울대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제30권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2021.6
수록면
531 - 540 (10page)
DOI
10.35159/kjss.2021.6.30.3.531

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to classify the types of sports media consumers based on the technology acceptance model and to reveal the discriminatory media consumption trends by type, focusing on the fact that a new viewing phenomenon using other media while watching TV programs is actively appearing due to the recent development of media technology. In order to collect primary data, this study conducted online random sampling across the United States, targeting US sports fans, and collected 1,617 copies of data. To verify the hypothesis of this study, first, through cluster analysis, viewer types were classified according to the use of second media, perceived usefulness, perceived ease of use, and technology acceptance attitude in the context of watching sports broadcasting. Moreover, through chi-squared analysis, the relationship between two consumer types and demographic characteristics was identified. Lastly, through one-way ANOVA, the discriminatory trend of sports media consumption according to the two types of consumers was revealed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 제언
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-001862124