메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
장용해 (Seoul National Univ. of Science and Technology) 이영한 (Seoul National Univ. of Science and Technology)
저널정보
한국생태환경건축학회 KIEAE Journal KIEAE Journal Vol.21 No.5(Wn.111)
발행연도
2021.10
수록면
117 - 128 (12page)
DOI
10.12813/kieae.2021.21.5.117

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: Safety training class lack specific guidelines, making it difficult to reflect the actual status of accidents on the training site. The purpose of this study is to understand the current status of safety training class in elementary schools and to prepare basic data to improve the efficiency of safety education by analyzing child safety accidents. Method: After presenting differences from this study through previous studies, the experience programs, drawings, and children"s accident statistics and types of safety training class cases in elementary schools are analyzed to derive implications and problems. Result: By synthesizing the implications and problems derived from the research results, propose the following. First, the location and size of the safety training class should be selected considering the operation method. Second, a scenario-oriented experience program should be constructed and considered by reflecting spatial efficiency. Third, an experience program that reflects actual child safety accidents should be selected. Fourth, an appropriate area for each experience program should be constructed.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 이론 고찰
3. 안전체험교실 실태 분석
4. 어린이 사고 발생 현황 분석
5. 종합분석
6. 결론 및 제언
Reference

참고문헌 (16)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-610-002134723