메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Young Ah Cho (Gwangju University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제61호
발행연도
2021.10
수록면
207 - 228 (22page)
DOI
10.17002/sil..61.202110.207

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to explore learners’ need satisfaction and effort in an online English language learning setting, focusing on Korean college students. A total of seventy-seven participants were divided into low-, intermediate-, and high-proficiency groups based on their English competence. Four major instruments were employed in the current study: a background questionnaire, an assessment of English competency, the Need Satisfaction in an Online English Learning (NSOEL) questionnaire, and the Online English Learning Effort (OELE) questionnaire. The results indicate that learners with high- and intermediate-levels showed significantly greater performance than those in the low-proficiency group in terms of need satisfaction for competence on the NSOEL and also substantive effort on the OELE. This study also reveals that there existed positive correlations among learners’ proficiency levels, factors on the NSOEL, and factors on the OELE. Based on the findings of the study, pedagogical implications and practical teaching methodologies are given for online English language learning instruction to help foster L2 learners’ need satisfaction and effort.

목차

1. Introduction
2. Literature Review
3. Methods
4. Results and discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0