메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조영아 (광주대학교)
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제20권 제4호
발행연도
2021.11
수록면
1 - 20 (20page)
DOI
10.18649/jkees.2021.20.4.1

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to identify the latent factors underlying learner satisfaction in online English language learning classrooms, focusing specifically on Korean college students. A total of two-hundred and forty-four freshmen from diverse majors were recruited for the present study. Two instruments were utilized: a background questionnaire and the Learner Satisfaction with Online English Learning (LSOEL) scale. An exploratory factor analysis and a Pearson product-moment correlation were conducted, and they confirmed a strong validity for the LSOEL scale. The results indicate that the following six factors are key to learner satisfaction in an online English language learning classroom: the content of the online course, the learners’ computer self-efficacy, the online course structure, experiences with online language courses, the role of teachers, and the overall online learning environment. This study also reveals positive correlations among all of these factors, showing that each plays an important role in learner satisfaction and language learning development. Based on the findings of the study, pedagogical implications and recommendations are given for online L2 learning instruction to enhance language learners satisfaction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (48)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0