메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조영아 (광주대학교)
저널정보
21세기영어영문학회 영어영문학21 영어영문학21 제35권 제1호
발행연도
2022.3
수록면
189 - 216 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to identify and validate the latent factors underlying learners’ enjoyment in an online English language learning context with Korean college students. A total of four-hundred and eighty-four first year students from diverse majors participated in the study. Three instruments were utilized: a background questionnaire, the Online English Learning Enjoyment (OELE) scale, and an assessment of English ability. An exploratory factor analysis was conducted and confirmed a strong validity for the OELE scale. The results reveal that six factors are key to the online English learning enjoyment of Korean college students: online learning interest and flow, teachers’ attitudes and teaching methods, learning strategy use, interests in English-speaking cultures, social bonds, and effort and focus. This study also demonstrates that there are significant differences among high-, intermediate-, and low-proficiency learners in terms of OELE factors. Based on the findings, pedagogical implications and suggestions are given for online English learning instruction to better foster language learners’ enjoyment.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0