메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허선민 (충북대학교) 서영미 (인하대학교)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제27권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
215 - 237 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this qualitative case study is to investigate how critical affective literacy pedagogy can facilitate students’ affects to become pedagogical resources for critical analysis of target social issues and lead them to be holistic critical readers of English texts. Two researchers recruited six fifth grade elementary school students, designed and taught them sixteen hours of American history English lessons. Data has been collected from videotaped class discussion and student artifacts. Data analysis focused on students’ affective responses about the topics. Data analysis revealed that teaching pedagogy that had students imagine the affects of Native Americans and the slaves in American history activated students’ critical affective literacy skills as they affectively connected to them and critically questioned the target social issues. This research suggests pedagogical implications for integrating critical literacy with affectivity and methods to make use of critical affective pedagogy for holistic development of criticality.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0