메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임영신 (한국폴리텍대학 반도체융합캠퍼스)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제27권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
273 - 293 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate how reading texts and activities are presented in the 6th grade English textbooks of the 2015 revised national curriculum, concerning students’ cognitive process and knowledge dimension based on Bloom’s revised taxonomy. One hundred and forty-one (141) reading text types and 291 reading activities are examined from 5 English textbooks. The result of this study can be summarized as follows: First, the overall distribution of cognitive process dimension is found in the ‘Remember section’ with 50.52% which indicate the primary students’ learning is focused on retrieving or identifying simple information of the written text or the patterned English expressions embedded in the text. Second, similarly, for knowledge dimension, factual knowledge is found to be the predominant category with 84.19%, which is relevant to lexical knowledge or knowledge of specific details. Third, according to these converged dimensions of knowledge and cognitive process in primary English reading activities and reading texts, the study suggests to provide diverse reading texts and activities which could facilitate other cognitive processes and knowledge in primary English textbooks.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0