메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이주양 (호서대학교)
저널정보
관광경영학회 관광경영연구 관광경영연구 제24권 제6호
발행연도
2020.1
수록면
527 - 546 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed to examine customer satisfaction by language group by analyzing SNS messages regarding two major domestic airlines written in four languages(Korean, English, Japanese, and Chinese). A social media sensitivity analysis was performed on 51,802 messages related to two major domestic airlines posted on Twitter and Weibo over eight years from January 1, 2010 to December 31, 2017. First, the results of the sensitivity analysis by airline and language group showed that in all cases, the percentage of positive messages was above 50%. Second, for both airlines, in-flight service, which was the most evaluated item among airline selection attributes, had a high rate of positive assessment at over 70%. Third, for aircraft operations, both airlines had a high percentage of negative assessment. Finally, in terms of marketing, both airline A (52%) and airline B (67%) had high rates of positive assessments. The results of this study are expected to be used by major domestic airlines as basic data for implementing marketing strategies to improve customer satisfaction.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (43)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0