메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강경아 (한성대학교 경영대학원 경영학과) 김경자 (한성대학교) 강혜영 (한성대한성대학교 경영대학원 경영학과)
저널정보
관광경영학회 관광경영연구 관광경영연구 제25권 제4호
발행연도
2021.1
수록면
1 - 20 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this study, the interest, uniqueness, and differentiation of menu storytelling in the restaurant market were examined by examining the relationship between the influence of SNS word of mouth intention, and the mediating effect of customer satisfaction between menu storytelling and SNS word of mouth intention, and seeking ways to sustain customer satisfaction. , to encourage small business owners to use menu storytelling for marketing. An empirical analysis was conducted through a questionnaire of 382 copies for customers who visit Gyeongju menu storytelling. It was confirmed that menu storytelling (interestingness, uniqueness, differentiation) had a significant effect on SNS word of mouth intention, and customer satisfaction plays a mediating role between menu storytelling and SNS word of mouth intention. It presents practical implications that a lively word-of-mouth effect can be expected through SNS through the development and composition of menu storytelling that emphasizes interest and differentiation from competitors through customer satisfaction through menu storytelling.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (82)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0