메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jookyoung Jung (The Chinese University of Hong Kong)
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제18권 제2호
발행연도
2021.1
수록면
438 - 450 (13page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Glossing, providing information for unfamiliar lexical items to promote reading comprehension, has long been investigated as a textual modification technique to promote second language (L2) reading comprehension. Thus far, however, inconclusive findings have been produced as to whether L2 readers’ working memory capacity plays as a moderator of the effects of glossing on L2 reading comprehension. To fill the gap, the present study explored the moderating impact of working memory capacity on the efficacy of glossing in L2 reading comprehension. Eighty-eight Korean university students read two English passages in either a glossed or an unglossed version, while answering multiple-choice reading comprehension items. Participants’ phonological short-term memory was assessed with a digit span task and a Korean nonword repetition task, while their complex working memory was measured with a backward digit span task and an automated operation span task. The results of mixed-effects modeling revealed that forward digit span scores moderated the effects of glossing on L2 reading comprehension scores.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (25)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0