메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Hyeon Ah OH (Kangwon National University) Yonggen QUAN (Guangdong University of Foreign Studies)
저널정보
The Academy of Korean Studies Korea Journal Korea Journal Vol.61 No.4
발행연도
2021.12
수록면
229 - 270 (42page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to analyze Reading Joseoneo 1, 2 for apprentices (Jang 2015; Yang 2015) from Kim Il-sung University and Reading Joseoneo 2 for apprentices (Kim 2007) of Kim Hyong Jik University of Education, which are all Joseoneo (Korean language) textbooks for international students in North Korea, to better understand recent Korean-as-foreign-language textbooks in North Korea. This study is significant as it identifies through its analysis two new facts. First, it to establishes the existence of Kim Hyong Jik University of Education’s Reading Joseoneo 1, and to a certain extent identifies the status, roles, and characteristics of the textbooks and composition of the students of Kim Il-sung University and Kim Hyong Jik University of Education. Second, it argues the importance of the fact that there are practice questions related to “word combination” in the North Korean Reading Joseoneo textbook of Kim Il-sung University for Chinese students.

목차

Abstract
Introduction
Comparison and Analysis of Reading Joseoneo Textbooks
Conclusion
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-911-000037614