메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
류호열 (한경대학교) 한유진 (명지대학교)
저널정보
글로벌영어교육학회 Studies in English Education Studies in English Education Vol.24 No.4
발행연도
2019.1
수록면
581 - 607 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate English learning motivation of vocational high school students and the factors that affect their motivation. A total of 228 students enrolled in a technical high school in Daegu participated in the study. The participants were all male and spread out over three grades. They answered a questionnaire developed by Taguchi, Magid and Papi based on Dörynei’s L2 motivational self system. The questionnaire consisted of 42 items that were categorized into 10 sub-factors. In addition, a semi-structured interview with one of the English teachers working at the school was conducted. The quantitative data analyses reveal that the participants are motivated to learn English to pass tests or get better jobs while they have positive attitudes toward English culture and cultural products. Interestingly, however, the results of the qualitative data analyses somewhat contradict the quantitative analyses. Discussions and suggestions are made for future research and English education for vocational high school students.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (34)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0