메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
채희숙 (충남대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제35권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
69 - 83 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Effects of extensive reading have been extensively examined by many researchers during the past about two decades. The current study aims to investigate the overall effectiveness of extensive English reading. A meta-analysis was conducted to answer research questions and to identify future research directions. Two types of empirical studies were included: those including group contrasts based on a comparison of a control group and experimental groups, and pre-post contrasts that only include experimental groups in the analysis. This study searched 31 papers from research database on extensive reading researches in a classroom setting and synthesized 48 cognitive effects and 20 affective effects from these papers under investigation in a manner of quantifying their means and standard deviations to derive generations. Finding shows a medium effect size (g=.579) for pre-post contrasts and a larger one (g=.713)for group contrasts. In sum, the available research to date suggests that extensive reading improves students' reading proficiency and should be a part of language learning curricula.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (54)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0