메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
허종학 (동국대학교) 신정아 (동국대학교)
저널정보
한국중등영어교육학회 중등영어교육 중등영어교육 제12권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
51 - 69 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Many L2 learners of English have more difficulties in producing relative clauses (RC) than in reading and comprehending them. This study examined the relationship between L2 learners’ production and comprehension of RCs by the type (subject RCs vs. object RCs) and the embedding position (center vs. right). Forty-four Korean learners of English participated in the comprehension and production study consisting of a self-paced reading task and a picture description task. The results showed that participants tended to produce SRCs than ORCs. In comprehension, reading times for ORCs in center embedding was slower than in those in right embedding, indicating that the position of RCs affected the comprehension of ORCs. The results are discussed in terms of RC acquisition hypotheses and memory-based processing complexity theory.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (27)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0