메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김지현 (한국외국어대학교)
저널정보
한국외국어대학교 영미연구소 영미연구 영미연구 제53권
발행연도
2021.10
수록면
83 - 108 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates how L2 learners use verb bias information and the complementizer that in their production of English sentences. In a written production task, L1 Korean L2 English learners were presented with thirty English verbs ranging from verbs with strong direct object (DO) bias to verbs with strong sentential complement (SC) bias. The proportion of SC sentence structures produced by the L2 learners showed a positive correlation with SC-bias strength and a significant negative correlation with its DO-bias strength. These results suggest that the L2 learners had acquired verb bias frequencies and used verb bias information in a way similar to native English speakers. However, results also revealed a pattern in L2 learners’ use of the optional complementizer that that differed from results previously reported for native English speakers. The proportion of sentences for which the complementizer was used to introduce the embedded clause was positively correlated with the verb’s strength of SC-bias and negatively correlated with strength of DO-bias. The tendency for L2 learners to prefer redundant cues in written production are discussed in terms of exposure-based accounts of language acquisition.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0