메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이선영 (충남대학교) 구유선 (충남대학교)
저널정보
한국현대언어학회 언어연구 언어연구 제34권 제3호
발행연도
2018.1
수록면
377 - 392 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
With their popularity and their ubiquitous nature, mobile wireless devices including smartphones offer a great potential as a teaching and learning tool in English education. The current paper aims at investigating the learners’ perceptions of the use of apps in learning English vocabulary. A total of 24 undergraduates in ‘Understanding of English Vocabulary’ class participated in the experiment. They used Quizlet as a mobile app on a smartphone to learn vocabulary. At the end of the experiment, a vocabulary test, a questionnaire and interviews were administered. The results indicated that participants in general showed positive attitudes towards vocabulary learning assisted by the mobile app. In particular, high proficiency group held more positive perception than low proficiency group, in terms of the enjoyability and learning impact. The paper concludes with pedagogical implications, focusing on the instructors’ roles to integrate mobile apps into college English class.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0