메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김혜숙 (서울여자대학교)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제78집
발행연도
2016.9
수록면
67 - 99 (33page)
DOI
10.21296/jls.2016.09.78.67

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main features of mobile learning(m-learning) are considered as the potential for learning process to be portable, personal, informal, spontaneous, and ubiquitous. In this study, based on theoretical approaches coupled with previous studies in vocabulary acquisition, a mobile app was constructed. Although the factors reported in previous studies vary, the following eight factors were adapted in the app: (1) accessibility, (2) mobility, (3) self-directed learning, (4) motivation, (5) personalization, (6) interest and fun, (7) interactivity, and (8) time. The mobile app activities consisted of six steps: presenting words, presenting words in contexts, matching, spelling, filling in the gaps, and reviewing. This study explored the educational value of mobile app development and the possibility of learning vocabulary using a mobile device in an informal environment. The findings can indicate how students expand vocabulary knowledge through the use of a mobile device.

목차

1. 서론
2. 이론적 배경
3. 연구 모형 설계
4. 평가단계
5. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (52)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-700-001620404