메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
여경희 (대구가톨릭대학교)
저널정보
현대문법학회 현대문법연구 현대문법연구 제94호
발행연도
2017.1
수록면
0 - 0 (0page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study attempts to investigate the perceptions of the Korean and native English speaking instructors teaching English in Korean universities toward the importance of motivational strategies and how far their students feel motivated when their teachers use these motivational strategies. In total, 78 instructors and 220 university students with two different English proficiency levels participated in this study and responded to questionnaires. Both Korean and native English speaking instructors' perceptions toward the importance of motivational strategies have a similar pattern. In the responses of both groups, the top three important motivational strategies are proper teacher behavior, recognizing students' effort and promoting learners' self-confidence The lowest rank-ordered strategy is promoting learner autonomy. Instructors' perceptions of importance and students' degree of motivational state show a similar pattern and there are no significant differences between the lower and higher level students except the difference in the mean scores.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0