메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
신지숙 (영남대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제118호
발행연도
2015.9
수록면
219 - 238 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines how Paula Vogel dramatizes a new trauma paradigm in How I Learned to Drive, and suggests that this postmodern memory play demonstrates a new aesthetics of flight in pursuit of whole subjectivity. Li’l Bit’s memory and body have been fragmented since Uncle Peck’s initial molestation. However, she gradually overcomes her sexual trauma and reclaims agency through self-narrating to the audience. Vogel invites her audience to the process of integrating a fragmented self into a whole. Like Helene Cixous, Vogel’s writing is concerned with fluidity and the process of transformation and transcendence. Li’l Bit subverts a classical survivor-perpetrator dynamic by exercising the control of narrating and reconstructing past memories and finally integrates her past and present selves by forgiving Peck and forgiving herself about complicity in the relationship. Applying Deleuze’s concept of flight to Irigaray’s attention to personal subjectivity can be a creative reading of Vogel’s counterpoint between fragmentation and integration. Vogel’s metaphor of flight means the continual becoming of self and pursuing subjectivity of wholeness and thus opening up a new, transcendent future.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0