메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제35권
발행연도
2019.1
수록면
1 - 26 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this study is to specify the language of ‘genre grammar’ and present educational value in terms of content and method. Genre grammaticality is a point of view that the subject of language focuses on the process of verbalization its meaning in socio-cultural context. This is important as a method and procedure for analyzing and interpreting texts in various fields of text handling, as well as for content creation and development of grammar education. In terms of contents of education, first of all, ‘grammaing’ is set as the educational goal, and the contents of education can be constituted centering on it. In addition, from the viewpoint of genre grammar, it is possible to add contents or to develop new contents based on genre characteristics. In the aspect of research methodology, genre grammar can be used extensively as a perspective by proceeding the process of ‘discovery, analysis and interpretation’. In the future, detailed research on genre characteristic and refining of research procedures should be made more actively.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0