메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유혜령 (연세대학교)
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법 교육 제42권
발행연도
2021.8
수록면
89 - 129 (41page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed at exploring the usage aspects of Korean language in various genres and describing genre-based grammar, in order to realize the ideas of genre-based grammar education. It was well known that teaching form-centered grammar in a normative way was difficult to help learners in actual situation of their communication. This study suggested that the linguistic features varied for each genre should be described in grammar and utilized in productive teaching and learning activities. Thus, I proposed a method of describing the linguistic features of each genre, by presenting cases of exploring genre variation in quotation expressions using corpus analysis method. The contents of genre-based grammar education described in this way would be used as source knowledges for productive teaching in Korean language education, contributing to expanding the range of learners' ability to use Korean language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0