메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김민정 (장로회신학대학교)
저널정보
경희대학교 언어정보연구소 언어연구 언어연구 제34권
발행연도
2017.1
수록면
97 - 124 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
With the increased interest in blended learning for higher education in Korea’s universities and EFL settings, there is a need to understand how students work within blended learning environments. The purpose of this study was to examine the interactional practices of EFL students in a blended EFL writing course in order to gain the understanding of interaction in terms of its usefulness and challenges. Data were collected from multiple sources such as surveys, observation notes, reflective journals and interviews, all of which were analyzed to extract salient themes. The emerged themes involving the usefulness of each interaction type (learner-instructor, learner-learner, learner-content) were prompt and personalized teacher feedback, group discussion, and lurking. Themes involving challenging were demands on posting, limitation of e-peer feedback and English-only policy. Further discussion of the themes is presented in relations to learning second language writing and suggestions for addressing the challenges are made.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0