메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강동호 (서울과학기술대학교)
저널정보
한국영어학회 영어학 영어학 Volume.16 Number.2
발행연도
2016.6
수록면
265 - 284 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Compared to the attention given to L2 learners’ beliefs about language learning, grammar instruction, and error correction, there has been less research specifically into L2 teachers’ beliefs about grammar instruction and error correction in the L2 classroom. Therefore, this study investigated the beliefs of native and non-native teachers of English in Korea regarding grammar instruction and error correction. A total of 57 teachers (native 32 vs. non-native 25) at Korean university participated in the study. The finding showed that both native and non-native teachers thought of grammar instruction necessary and essential, but there were some differences in beliefs between two groups of teachers. Korean teachers valued accuracy, while the native teachers emphasized the importance of communication and meaning. The theoretic discussions will be made at the conclusion.

목차

1. 서론
2. 문헌연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2017-705-000869757