메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
李美林 (성결대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제56집
발행연도
2022.2
수록면
235 - 252 (18page)
DOI
10.20404/jscau.2022.02.56.235

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
I have considered the Kansai Region, Tsutaya, the notable publisher and the circumstances of the surrounding publishing industry in this paper, amidst the cultural background which generated expressions through pictures similar to actors drawn by Sharaku. As a result, Sharaku had a deep connection with the Edo Kabuki industry. The facial depiction of Kabuki actors by Sharaku was also made by focusing on the relationship between the appearance and personality of the actor in his own unique way, regardless of the flowerbed or style of painting at the time. In this paper, we considered the relationship between the fashion of metoposcopy, which can be referred to as the origin of Sharaku’s interest in the trends of publisher Tsutaya, and the publishing industry along with its work at the time. It is probable that Tsutaya and Sharaku shared the common interest to produce a large drawing of an actor’s upper body- Okubi-e in the wake of the epidemic of metoposcopy that occurred in both Kyoto and Edo at the time.

목차

1. 서론 : 샤라쿠에 대하여
2. 샤라쿠의 야쿠샤 오쿠비에에 대하여
3. 샤라쿠의 오쿠비에 제작관련 상황
4. 결론
参考文献
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-309-000204100