메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Noelia Núñez Preza (Hankuk University of Foreign Studies)
저널정보
한국외국어대학교 중남미연구소 중남미연구 중남미연구 제41권 제1호
발행연도
2022.2
수록면
441 - 485 (45page)
DOI
10.17855/jlas.2022.2.41.1.441

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The objective of this paper is to demonstrate the importance of poetry in the Spanish class. The use of poetic texts can improve communicative competence at different levels. The proposal, as developed, consists of two examples based on poems by Mexican writers Rosario Castellanos and José Emilio Pacheco. This didactic proposal begins analyzing the evolution of the incorporation of poetry in the Spanish class. Then, the benefits of appropriate use of poems are proposed and the advantages gives to the students in the classroom. Finally, activities are proposed according with the levels (B2-C1/C2). Communicative language teaching and tasks-based language teaching are the two methodologies most appropriate and the design of these activities. Students are expected to develop their reading skills, while becoming familiar with Mexican contemporary poetry. On the other hand, a series of basic assessment tools are proposed that can account of student´s progress and their understanding of the poetic texts.

목차

Resumen
I. Introducción
II. Literatura en la enseñanza de ELE
III. La poesía en el aula de ELE
IV. Diseño de la investigación de la propuesta didáctica
V. Conclusiones
Bibliografía
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2022-309-001089169